27.8 C
Skopje
среда, јуни 12, 2024

Светските рафинерии за нафта не можат да му обезбедат на светот доволно дизел гориво

Светските рафинерии за нафта не можат да му обезбедат на светот доволно дизел гориво, пишува Блумберг.

Во написот се наведува дека договорите за дизелот достигнаа рекордна цена – над 140 долари за барел.

Дополнително, ситуацијата ја влоши и намалувањето на производството на нафта од лидерите на ОПЕК+ – Саудиска Арабија и Русија.

Истовремено, се појаснува дека состојбата со дефицитот може да се влоши.

Претходно цената на нафтата „брент“ надмина 94 долари за барел.

Шпигел, исто така, истакна дека Германија го зголемила купувањето на руска нафта 12 пати.

„Ние сме изложени на ризик да видиме континуирана затегнатост на пазарот, особено за дестилати, кои доаѓаат во зимските месеци“, рече Торил Босони, шеф на одделот за нафтениот пазар во Меѓународната агенција за енергија, мислејќи на категоријата гориво што го вклучува дизелот. . „Рафинериите се борат да го задржат чекорот.

Ситуацијата е предизвикувачка за глобалната рафинирана флота која со месеци е оптоварена со слабо производство. Зголемената топлина на северната хемисфера ова лето принуди многу растенија да работат со побавно темпо од нормалното, оставајќи ги залихите закржлавени.

Исто така, имало притисок врз нив да произведуваат други производи, како што се авионско гориво и бензин, каде побарувачката силно се вратила, според Калум Брус, аналитичар во Goldman Sachs Group Inc.

Други горива

Сето ова доаѓа на врвот на глобалниот систем за рафинирање што ги затвори помалку ефикасните погони кога „Ковид-19“ ја уништи побарувачката. Сега потрошувачката се враќа, но многу рафинерии ги нема.

Сè уште постои надеж дека кризата со дизелот може да се намали. Со приближувањето на постудените зимски месеци, временските ограничувања на рафинериите се намалуваат – дури и ако некои од нив ќе бидат подложени на рутинско сезонско одржување.

„Сметаме дека маржите се надминаа засега“, рече Брус, додавајќи дека растегнатото позиционирање на пазарот и привремената природа на некои прекини во рафинеријата може да предизвикаат пресврт.

Сепак загриженост

И покрај тоа, сè уште има грижи за снабдувањето од некои клучни земји извозници на дизел.

Русија – сè уште главен снабдувач на светот и покрај западните санкции – посочи дека сака да го ограничи обемот на гориво што го испраќа на глобалните пазари.

Кина – уште еден потенцијален вентил за олеснување на снабдувањето – неодамна издаде нова квота за извоз на гориво, но трговците и аналитичарите во Азија велат дека обемот што моментално се планира нема да биде доволен за да се спречи тесниот пазар до крајот на годината. Испораките во земјата се заглавени близу петгодишните сезонски минимум во поголемиот дел од 2023 година.

Тие пониски текови се појавуваат во клучните центри за складирање. Забележливи залихи во САД и Сингапур моментално се под сезонските нормални нивоа. Залихите во земјите на ОЕЦД се пониски отколку пред половина деценија.

Зголемените цени на дизелот, исто така, може да ги поттикнат рафинериите да му дадат приоритет на горивото за сметка на производството на бензин.

Слаба побарувачка

Ситуацијата за дизелот можеше да биде полоша бидејќи растот на потрошувачката не беше толку робустен како другите делови на барелот.

Месечниот извештај на ИЕА минатата недела предвидуваше раст на потрошувачката за околу 100.000 барели дневно оваа година. Тоа се споредува со речиси 500.000 барели дневно за бензин и повеќе од 1 милион барели дневно за авионско гориво и керозин.

„Тоа е проблем со снабдувањето во срцето“, рече Јуџин Линдел, шеф на рафинирани производи во консултантот FGE. „Европските рафинерии, исто така, не беа во можност да соберат залихи во текот на летото поради широко распространетите непланирани прекини што ги оставија залихите тесни пред зимата“.

Читај Следно

10,371FansLike
2,319SubscribersSubscribe

Најнови Вести