21.8 C
Skopje
петок, јуни 11, 2021
spot_img

Британските астрономи забележале огромна ѕвезда што трепери, сто пати поголема од Сонцето и која се крие во близина на срцето на Млечниот пат

Британските астрономи забележале огромна ѕвезда што трепери, сто пати поголема од Сонцето и која се крие во близина на срцето на Млечниот пат.

Набљудувањата со телескопот открија дека во текот на неколку стотини дена, оваа огромна sвезда, оддалечена повеќе од 25.000 светлосни години, се затемнила за 97 проценти, а потоа полека се вратила на својата поранешна светлина, пишува Ројтерс
Неочекуваното и драматично затемнување е веројатно предизвикано од непроѕирната прашина на дискот што го блокира патот на светлината кон Земјата за време на ротацијата на планетите.

Д-р Леј Смит од Кембриџ институтот за астрономија рече дека ѕвезда започнала да бледнее на почетокот на 2012 година и дека целосно исчезна до април.

• Следните 100 дена се опорави и се врати во својот сјај и затоа кога повторно блеска, ни се чини дека дојде од никаде, вели Смит.

Кога научниците ќе најдат променливи ѕвезди кои не можат да ги категоризираат, ги нарекуваат „Што е ова“ или „WIT“, така што најновата sвезда го носи името VVV-WIT-08.

Огромен диск од прашина предизвикува „трепкање“ на многу starsвезди, па затоа ова откритие не е прво.

Нејасно е кога VVV-WIT-08 повторно ќе се затемни, но астрономите веруваат дека тоа ќе се случи за 20 до 200 години.

Уште две светкави sвезди беа забележани по должината на VVV-WIT-08, но истражувачите немаат многу детали за нив.

Нападот на ваквите откритија ќе им помогне на астрономите да разберат повеќе за она што се чини дека е нова класа на „светлечки гиганти“.

Читај Следно